Himmel och helvete

Redigering är himmel och helvete.

För ena stunden/dagen älskar jag min bok. Jag sittdansar, firar och håller drömmen vid liv.

Nästa stund/dag: avgrund och ångest, alla orden bara sticker, äcklar, blir patetiska och obetydliga. Alla sidor som jag producerat fram stör mig.

Då är det tur att jag har vänner som testläser och skriver så fin respons, jag sparar deras pepp och läser den om och om igen när det känns svårt. Tack Anna! Tack Malin!

Mest himmel ändå. För responsen ger mig moln att sväva på och jag påminner mig om min motivation, varför jag bestämt mig för att skriva en självbiografisk roman. För att historien måste ut ur min kropp. Bara måste.

Ett mål är en en dröm med deadline på. Innan jul ska jag ha ett självbiografiskt manus att skicka in till förlag, ett manus jag står för och är stolt över, som antagligen är operfekt men som innehåller min röst, mitt språk och den historien jag känner att jag måste berätta.

Höstterminen börjar NU.

P.s
Så ska jag ju vara lite kreativt tokig den här hösten och skriva en till bok parallellt med redigeringen av den självbiografiska romanen. Jajamän. I en kurs som heter Kreativt Skrivande 3 ska jag få färdigt ett gammalt bokprojekt. Det kommer ni kunna följa på den här bloggen. Äntligen ska jag skriva en fiktiv historia!

Kommentera

