Delmål uppnått i redigeringen: nöjd-manuset

192 sidor.

70 451 ord.

Sprängfullt med kärlek, ilska, anhörigskap frustration, lycka, elände.

Ett uppnått delmål, mitt nöjd-manus ombearbetat och redigerat med fokus på bättre gestaltning har nu landat i två testläsares händer och jag ska ta och vila och äta äpplen en stund innan jag styr om fokus till mer plugg och mer slipa, spackla väggar.

Och med spänning invänta, responsen…

Efter responsen så väntar: kan jag stå för det här kollen? och det grammatiska och språkliga då jag ska leta efter alla spännande, pinsamma, märkliga fel som kan infinna sig i en text.

2 thoughts on “Delmål uppnått i redigeringen: nöjd-manuset

  1. anethebergendahl skriver:

    Härligt men kanske lite farligt…

    Vilken väntan det måste vara pirrigt att gå omkring och tänka på om de gillar vad man skrivit. För man älskar ju själv sin bok.

    Vilka är dina testläsare, menar vilket yrke har de? Var nämligen med på Ann Ljungbergs Skriv-TV och där sa man att det är bra om testläsare representerar olika yrken.

    Liked by 1 person

    • forsvinnerochstannarkvar skriver:

      Mina testläsare är två vänner så jag känner mest förväntan för responsen, de är dock ärliga och inte insmickrande så det blir bra och nyttig respons 🙂 Har haft dem båda som testläsare tidigare samt att de är i olika åldrar så de komplett
      erar varandra.

      Liked by 1 person

Kommentera

