Fira framsteg

Jag glömmer ibland att fira när jag skriver.
Varje framsteg bör firas, stort som smått. Kanske är det så man håller lusten uppe.  Alltså fira för sin egen skull och inte för att leva upp till yttre eller inre krav. Att man väljer själv hur man firar.

En av mina testläsare har skrivit att boken (självbiografiska romanen) blivit mer personlig och mer jag efter ombearbetningen.

Succé! Det var exakt det jag ville, göra det ärligare, vässa, inte hålla mig på ytan utan våga dyka, våga dyka djupt ner i sjukdomshelvetet och anhörigskapet. Jag är så nöjd. Så nu ska jag fira. Fira från djupet av själen, typ gå omkring och sjunga, skåla i smoothie och vara glad. Jag är ju inte färdig men jag firar. Firar steget, steg för steg. Alltid babysteps, hela livet, hela skrivprocessen.  Jag skulle vilja fira med tårta men just nu befinner jag mig i en kaosig renovering där jag verkligen inte orkar baka. Men om jag en vacker dag känner för att baka en tårta för att fira så ska jag göra det. Ett bra firande är ett firande som man själv väljer, på sitt alldeles egna vis.

One thought on “Fira framsteg

Kommentera

