Just nu läser jag

Skrivande och läsande är två saker som för mig ligger varmt om hjärtat, och dessutom nära varandra. I mitt skrivande känner jag att läsandet har en stor del, där samlar jag intryck, funderar över hur andra skrivande människor löser problem som dyker upp samt förstås så njuter jag också bara av berättelserna. Lär mig något nytt, eller verklighetsflykt. En upplevelse, och massa känslor.

Jag är allätare när det kommer till böcker men just nu läser jag mest feel-good och barn – och ungdomsböcker.

Alltid kommer jag bära tunga kassar hem från biblioteket, annars är ju jag inte jag. 

Just nu läser jag… Mycket. Mest kurslitteratur men jag vill verkligen få tid för skönlitteraturen också för då blir jag en gladare människa. Just nu läser jag Åsa Bonellis senaste bok som jag fått som recensionsexemplar, och så läser jag Sara Lövestams Tillbaka till henne. 

En fin vana, ibland så kliver jag upp vid 6, kokar te, kryper ner i sängen igen och läser. Så gjorde jag i morse, hur mysigt som helst. Vilket bra sätt att börja dagen på! Och jag tänkte avsluta dagen på samma sätt. ❤

 

2 thoughts on “Just nu läser jag

Kommentera

