En spotifylista med skrivarglöd

Jag älskar att skriva till musik. Ibland väljer jag ut en låt till ett visst kapitel och kör den på repeat tills kapitlet är färdigt. I min unga-vuxna bok som jag skriver på är musiken en viktig beståndsdel eftersom huvudkaraktärerna är människor som behöver musik mer än bara som något att lyssna på eller fylla tystnad med. Jag är som mina bokkaraktärer, behöver musik för att leva, kliva upp när det är motigt och varva ned när det är snurrigt. Livsviktigt.

Slängde ihop en liten spotifylista med musik som får min penna att glöda och som gör mig pepp på att skapa storverk (nåja, eller i alla fall bli klar med ett längre projekt). 🙂

Skrivarglöd på Spotify

Skriver du till musik? Har du olika musik till olika projekt? 

4 thoughts on “En spotifylista med skrivarglöd

  1. anethebergendahl skriver:

    Jag håller med dig. Brukar också skriva till musik, lugna låtar gärna klassisk musik eller filmmusik. Sedan har jag levande doftljus och kaffe sedan kommer jag igång och skriver. Nu längtar jag till lördag…

    Gilla

    • forsvinnerochstannarkvar skriver:

      Låter jättemysigt! Jag tror det är en bra grej att göra skrivarstunden helig på något sätt. Jag brukar koka te och sitta och andas in doften men sen när jag väl skriver hinner ofta det där teet bli rätt kallt och så tittar jag upp och ”just ja!” det är rätt kul! Och då vet jag att jag haft ett oväntat bra skrivpass. 🙂

      Gilla

  2. Sara skriver:

    Jag brukar göra en spellista för varje manus. Musiken använder jag främst när det är stökigt runt omkring. Bara att sätta på hörlurarna och försvinna bort en stund 🙂

    Liked by 1 person

Kommentera

