Kapitelplan, karaktärsplan och skrivarplan (!!!)

Oh yeah! Nu har jag verkligen utmanat mig själv och känner mig som en vinnare. De senaste veckorna har jag jobbat på min kapitalplan, att ha en grundidé för varje kapitels upplägg och det är ett helt nytt sätt för mig att tänka när jag skriver. Jag är ju generellt en planeringsmänniska inom andra områden i min vardag men i skrivandet har jag förut mer gått på flow, vilket är kul, men det blir inte så himla mycket gjort.

Nu vill jag kombinera planerandet med det spontana för det ena behöver inte utesluta det andra. Men det känns bra att ha mina dokument som stöd i processen och efter kapitalplanen gick det av bara farten en plan för karaktärerna och även planera dag för dag vilka kapitel jag bör redigera/skriva vilken dag för att hinna med inlämningarna i skrivarkursen jag pluggar.

I slutet av oktober ska vi lämna in 20% av vårt manus till våra handledare. Så nu har jag cirka 1-3 kapitel per dag att redigera (utom på helger, för då tänker jag renovera, se serier och äta glass, också viktiga saker i livet ❤).

2 thoughts on “Kapitelplan, karaktärsplan och skrivarplan (!!!)

  1. anethebergendahl skriver:

    Härligt att läsa ditt inlägg. 🙂
    Jag jobbar också efter kapitelplanering, skriver in scener som ska ingå och vilka karaktärer. Miljö etc. Sedan är det lättare (tycker jag) att sätta sig ner och skriva kapitlet hur långt eller kort man önskar.

    Lycka till med dina inlämningsuppgifter. 🙂

    Gilla

Kommentera

