Love is in the air – karaktärer gör som karaktärer vill göra

NaNoWriMo gör mig gott som skrivande människa, hittills har jag skrivit strax över 5000 ord. Det är 45 000 ord kvar (herregud) men det grejar jag. Att skriva ett visst antal ord gör att jag tillåter mig själv att inte redigera på en gång och stanna upp alltför mycket utan istället bara köra på, låta berättelsen gå framåt, och då händer det magiska saker.

Texten förvånar mig! Karaktärerna vrider och vänder på sig och går åt egna håll, nu verkar två karaktärer bli kära, det är inget jag tänkt ut från början, karaktärerna gör som de vill och jag följer med spänning efter dem och är spänd på vart det ska leda. 🙂

Kommentera

