Första-kapitlet-känslan

 

Jag gillar att skriva på två projekt parallellt. Så nu när självbiografiska romanen är klar och ivägskickad ville jag komma på en ny idé att skriva parallellt med ungdomsboken och så blev det. När jag var ledig och tog det lugnt så kom en karaktär till mig och sa: ”skriv mitt liv!” Jag blev otroligt inspirerad och kom på många fragment, scener och dialoger.

Nu ger jag mig in i genren feel-good. Det ska bli så kul!! Jag har redan skrivit första kapitlet, på konditori, för sånt skrivande vill jag ha mer av 2017. Mysskrivande med en go macka bredvid.

5 thoughts on “Första-kapitlet-känslan

  1. anethebergendahl skriver:

    Härligt Jenny! Det är kul att skriva i feelgood genren, tycker jag. Den sträcker sig långt med relationer, kärlek, vänskap, husdjur mm. Förutom mord såklart! Skulle vara roligt att byta våra första kapitel med varandra för feedback. Är du intresserad?

    Själv har jag semester denna veckan för att vila och skriva. Har cirka 8-9 kapitel kvar på mitt råmanus och jag börjar se slutet faktiskt.

    Liked by 1 person

Kommentera

