Karaktärer

Mina vänner – om att skapa levande karaktärer

Jag stör mig på böcker som har platta karaktärer. Då tappas jag som läsare. Självklart vill jag göra mitt bästa på att skriva fram levande karaktärer i mina egna projekt. Det gör jag genom att bli kompis med dom. Häromveckan kom jag att tänka på de där Mina vänner-böckerna från låg – och mellanstadiet och tänkte – hur bra som helst ju! För karaktärer alltså. Bildgoogla ”mina vänner” eller liknande så hittar du blad du kan fylla i eller gör egna mallar. Jag har gjort sådana nu på några av mina karaktärer och det är verkligen givande – och så kul! 🙂

2 thoughts on “Mina vänner – om att skapa levande karaktärer”

  1. Att lära känna sig karaktärer är bara så roligt. Sådana mallar du nämner, något liknande har jag laddat hem från nätet och fyllt i för varenda karaktär. Håller med dig Jenny om att bara skriva om karaktärernas liv lär man känna dom.Senast igårkväll fyllde jag i ett dokument för en ny karaktär som kommer dyka upp i slutet av boken.

    Har du blivit frisk nu från flunsan?

    Liked by 2 people

Kommentera

