Påskens läsutmaning 2017 dag 3

enannanhistoria

Dags för en summering so far.

Jag har läst: 

  • Enklav 247 sidor
  • Utpost 306 sidor
  • Jorden vaknar 206 sidor (ej utläst)
  • En annan historia 68 sidor (ej utläst)

Totalt: 827 sidor

En annan historia är så bra!! Jag vill citera hela förordet. Vill rama in det. Tapetsera ett rum med alla dessa berättelser. Tapetserar mitt hjärta istället med berättelser om coola människor. Det här är en uppslagsbok för en verkligare syn på verkligheten. Så många kvinnor som gömts undan, vars talanger, skarpa pennor och kunskap försummats. Historia som nu ska fram för att komplettera världsbilden. Jag läser med ett stort leende på läpparna och samtidigt en bekymmersrynka, varför fick jag inte lära mig det här i skolan? Nu lär jag om. Och påskens läsning fortsätter.

One thought on “Påskens läsutmaning 2017 dag 3

Kommentera

