Påskens läsutmaning dag 4

citat01

Det är så skönt att ty sig till berättelser. Att känslor får fara omkring i kroppen. Att hjärnan fyller på med nytt. Har märkt att den bästa läskombon jag vet just nu är att läsa två böcker parallellt såsom jag gjorde från igår till idag. En ska då helst vara något overkligt, gärna fantasy, dystopi eller skräck.  Och den andra boken ska vara något alldeles verkligt. Då blir läsupplevelsen en kombination av verklighetsflykt och verklighetsnärvaro.

Jag har nu bildat mig med En annan historia som jag bloggade om igår. På baksidan står det: ”Det här är ingen historiebok. Det är en bok med berättelser om människor vi bör minnas. Personer att referera till, citera och inspireras av.” Så därför vill jag idag citera Muriel Sibert. ”Om du kommer till en stängd dörr som inte ger med sig, ta ett steg bakåt och sparka in den. Men glöm inte att hålla upp den så att andra kan följa efter.”

Jag har läst ut: 

  • Enklav 247 sidor
  • Utpost 306 sidor
  • Jorden vaknar 360 sidor
  • En annan historia 195 sidor

och påbörjat:

  • Fyren mellan haven 82 sidor

Totalt: 1190 sidor

Kommentera

