Skrivarliv

Ingenting har förändrats, för tjugo år sedan staplade jag också böcker


En stor del av min identitet är att stapla böcker ovanpå varandra och sedan längta efter att läsa dem. Jag älskar böcker. Ifall att någon missat det. Skåda detta bildbevis till vänster.  Jag var bokmal redan för tjugo år sedan! Till vänster ser ni en alldeles nyklippt författarmänniska som fortfarande är lika mycket bokmal. Ingenting har förändrats. Jo tusen saker. Men bokkärleken är bestående oavsett vad livet hittar på.

Det här tycker tjugofyra-åriga Jenny är en liten trave med staplade böcker! Jag förfärades häromdagen över att jag bara hade två biblioteksböcker hemma och ifrågasatte min litterära hälsa. Samtidigt var det så skönt att gå till biblioteket och rota på samma sätt som när jag var liten och låta sig överaskas snarare än att bocka av en lista. I den här längtande stapeln finns bland annat Moa Martinsson och Meg Rosoff.

Till höger ser ni något mycket spännande som får vara det här inläggets cliffhanger. Vad finns i alla dessa album? Mellan pappersarken. Och varför får det som finns i dessa album författarmänniskans hjärna att gå på högvarv? Kan det vara en berättelse… Som väntar…

Kommentera

