Rik på biblioteket

bibliotekskarlekbibliotekskarlek2

Här kommer en bibliotekshyllning – igen. Det lär bli ett antal sådana här inlägg på min blogg för min bibliotekskärlek är stor och mina bibliotekskvitton är låånga. Här ser ni veckans skörd som förenar nytta med nöje. Nyttan: två böcker som ska bilda mig som bibliotekarie, en om biblioterapi och en om MIK (medie – och informationskompetens. De är vad jag kallar för självvald kurslitteratur, böcker som jag inte måste läsa men vill. Nöje: diverse barnböcker, några tidningar, filmer och en feelgood-roman förståss . Saker som bäddar in min själ i något lent och vilsamt. Jag tycker verkligen att det här är fantastiskt och slutar aldrig känna mig som en unge som fått julklappar varje gång jag kommer hem från biblioteket. Allt det här vackra, coola, smarta, roliga, spännande, engagerande, bildande, njutbara alldeles gratis? Det är min lyx i tillvaron. Jag är rik på biblioteket.

8 thoughts on “Rik på biblioteket

Kommentera

