Grattis pappa!

12 Pappas självporträtt1977glidermedbilen_ford

Idag skulle pappa ha fyllt 61 år. Han var inte jättebra på att rita men han gjorde sina streckgubbar med stor entusiasm. Den andra bilden föreställer pappa i sin Ford på sjuttiotalet. En fantastisk bild.

Hur jag firar? Jag äter morötter som en hyllning och gör korrektur på boken. I texten får jag ju faktiskt umgås med min pappa. Efter lunch ska jag bara ha självkärlek resten av dagen som uppladdning inför föreläsningen imorgon. Jag tror att det för mig är det bästa sättet att fira en människa som inte längre lever att jag som är kvar fortsätter berätta hans berättelse utan att försumma min egen.

4 thoughts on “Grattis pappa!

Kommentera

