Teaser – Försvinner och stannar kvar

Skärmavbild 2017-06-05 kl. 12.17.22

Jag gör korrektur och förfäras över alla småfel. Hua! Usch! Men samtidigt gött att känna hur de blir färre. Hade ju varit värre om felen bara blev fler för så var det tidigare i processen. Framsteg!

Hjärnan mår bra av att göra lite olika saker tänker jag så jag tog en paus och gjorde citatbilden ovan. En liten teaser om vad den här texten kommer vara. Jag längtar efter den fysiska boken och processen med omslag och att se hur inlagan kommer bli… Ja massa underbar längtan! Det är den bästa drivkraften.

2 thoughts on “Teaser – Försvinner och stannar kvar

  1. anethebergendahl skriver:

    Visst är det roligt med framsteg i sitt manus. 🙂 Inte visste jag att du var så duktig med att korrekturläsa ditt eget manus?

    Jag är som sagt debutant ”snart” och tänker leja bort korrekturläsningen också. Kanske man ska testa på att göra det själv. Vill du förklara hur man gör?

    Vilka planer har du för ditt omslag?

    Ha en härlig nationaldag! 🙂

    Liked by 1 person

    • Jenny Eriksson skriver:

      Jag har hjälp med korrekturen också, men gör mycket själv. Jag läser texten noga, kollar så att det inte blir mycket upprepningar i orden, eller att vissa ord överanvända, försöker hitta dubbelmellanslag, felstavade ord som word har missat. Googlar mycket om sånt jag undrar så det blir så rätt språkligt som bara möjligt. Det är kul, lite detektivarbete.

      Jag har massa idéer för omslaget, har hittat ett typsnitt som jag gillar. Först tänkte jag något svartvitt men det är verkligen inte jag så det lutar åt färg.. Spännande är det 🙂

      Hoppas du hade en fin nationaldag!

      Liked by 1 person

Kommentera

